Wilga neboli Žluva, vyvinutá v Polsku v polovině 60. let, patří mezi letadla, která někteří považují za nepřekonatelně ošklivá – ale žádný posměváček nemůže popřít, že jde o úspěšného „tažného koně“, který odvedl a odvádí spoustu užitečné práce v dopravě, při policejním hlídkování, vlekání větroňů… Velmi osobité tvary letadla s krátkým vzletem a přistání jsou do značné míry důsledkem neexistence výkonných plochých motorů vyráběných ve „východním bloku“. Zatímco „imperialistické Cessny a Pipery“ se mohly těšit z dobrodiní Lycomingů a Continentalů, čeští, polští a ruští konstruktéři to museli „tak nějak pytlíkovat“ s původem předválečnými českými invertními motory nebo ruskými hvězdicovými, které polykaly (a prskaly) olej stejně ochotně jako benzín.
Polomaketa polského spojovacího a průzkumného hornoplošníku pro pohon dvoutaktním žhavíkem 10 ccm, čtyřtaktem 12-15 ccm, benzínovým motorem 15 ccm nebo střídavým elektromotorem třídy AXI 4120 s 5-6S LiPo. Dokončení modelu jde rychle, nebudete potřebovat drahá serva ani extra nákladnou RC soupravu; a letové vlastnosti klasického kabinového hornoplošníku s přiměřeně robustním odpruženým duralovým podvozkem jsou příjemné a bez záludností.
Trup modelu je klasické konstrukce v kombinaci balsa /lehká překližka, motorový kryt je laminátový, odnímatelný. Serva a ostatní elektronika jsou uložena v prostoru kabiny; směrovka i výškovka je ovládána pomocí drátových táhel. Přístup k elektronice umožňují velké odklápěcí panely na bocích kabiny; kokpit oživuje figurína pilota Czeslawa. Stavebnice obsahuje díly pro montáž spalovacího motoru (na stavitelné plastové lože v poloze hlavou doprava dolů) i elektromotoru (v zadní montáži na překližkovou desku s pomocí distančních sloupků).
Dvoudílné křídlo s profilem Clark Y s polovinami nasouvanými z boku na duralovou trubkovou spojku je klasické celobalsové konstrukce. Křidélka i klapky jsou ovládány vždy 2 nezávislými servy uloženými v křídle.
Ocasní plochy jsou rovněž klasické celobalsové konstrukce.
Celý model je potažem nažehlovací fólií Oracover.
Podvozek je ostruhového typu s duralovými hlavními nohami. Ostruha je řiditelná, spřažená lanky s ovládáním směrovky.
Pro ovládání modelu budete potřebovat aspoň sedmikanálovou počítačovou souprava umožňující nezávislé ovládání křidélek a klapek. Serva vyhoví kvalitní standardní s tahem 3-5 kg.cm.
Stavebnice obsahuje: postavený trup, křídlo a ocasní plochy potažené nažehlovací fólií Oracover, laminátový kryt motoru, duralový podvozek, řiditelnou ostruhu, kola, palivovou nádrž, sadu drobného příslušenství, arch samolepek a obrázkový návod.
Délka | 1320 mm |
Rozpětí | 1720 mm |
Hmotnost | 3900 g |
Náročnost pilotáže | P2,P3 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M,F(2) |
Plocha křídla | 41 dm2 |
Stavební náročnost | S1 |
RC modely / RC letadla / RC modely / Rychlostavebnice / Polomakety / Sportovní / Rozpětí 1,7-2m |