Christ-Craft je nejstarší americký výrobce motorových člunů, jehož historie sahá až do roku 1874, kdy třináctiletý zakladatel firmy Christopher Smith postavil první dřevěný člun. Jeho výrobky se brzy staly synonymem vysoké kvality a luxusní čluny, na nichž se nešetřilo mahagonem, teakem, chromovanými kovovými díly a dalšími exotickými materiály si kupovaly celebrity kalibru Henryho Forda, tiskového magnáta Hearsta, Katharine Hepburn, Franka Sinatry nebo Elvise Presleyho.
16-stopový sportovní model "Utility" z roku 1947 patří dodnes k nejpopulárnějším a nerozšířenějším americkým veteránům. Charakteristické jsou pro něj jednoduché a účelné linie mající původ ve velkosériově stavěných (přes 12 000!) motorových člunech LCPR pro US Army a US Navy.
Stavebnice luxusního rychlého člunu v rozsypu v měřítku 1:8 pro pohon elektromotorem řady 500 pro pokročilé stavitele. Díky vysokému předpracování většiny dílů není stavba nijak zvlášť náročná na zručnost a dílenské vybavení - ale samozřejmě pečlivá a trpělivá práce je v lodním stavitelství nezbytná pro dosažení dobrého výsledku. Pro lepení budete potřebovat střední a husté vteřinové lepidlo, "acetonové" modelářské lepidlo, epoxid a lepidlo pro lepení plastikových modelů. Vlastní stavba probíhá dle výkresů ve zmenšeném měřítku, perspektivních výkresů zobrazujících detailně konstrukci dané části lodi a nechybí ani příloha s 83 fotografiemi dodokumentující stavbu krok po kroku. Zhotovování maketových detailů usnadňují předtištěné šablony v měřítku 1:1.
Trup je tvořen kostrou z předseknutých dílů z březové překližky, jejíž páteř tvoří podélníky a kýl s nalepenými žebry - staví se díky montážním výstupkům na žebrech přímo na rovné pracovní desce v poloze "vzhůru nohama". Správnému usazení žeber pomáhají i další předseknuté přípravky a šablony.Kostra trupu se doplní vnitřní obšívkou z březové překližky, kterou posléze přeplátujete tenkými a stejně snadno ohebnými mahagonovými plaňkami. Vnější plátování paluby je opět z mahagonových planěk.
Maketové doplňky jsou tvořeny škálou dílů z mosazného drátu, odlévaných z bílého kovu, dřeva a plastů. Pokud budete mít dostatek chuti a vytrvalosti, můžete model dále vylepšovat např. doplněním koženého polstrování sedaček, kormidelního kola... Je jen na vás, jak si dáte na své práci záležet...
Pro pohon lodi slouží elektromotor řady 500 nebo 600 (není součástí stavebnice), napájený ze šestičlánkového NiMH nebo NiCd akumulátoru (vhodný je např. šestičlánek pro RC auta 1:10). Lodní hřídel s pouzdrem a spojkou je rovněž třeba dokoupit - velmi vhodné jsou kompaktní hřídele s přímou spojkou a přírubou pro upevnění motoru. Pro maximální využití výkonu motoru a dlouhé plavby při používání akumulátorů s velkou kapacitou doporučujeme doplnit vodní chlazení motoru. Pro ovládání lodi postačí jakákoliv aspoň dvoukanálová RC souprava, obousměrný elektronický regulátor otáček aspoň 30A (dle motoru) a jedno standardní servo pro kormidlo.
Stavebnice obsahuje: předseknuté překližkové díly, předseknuté díly z mahagonové dýhy, mahagonové plaňky, odlévané kovové díly a další maketové příslušenství, stavební plán obsahující třípohledový výkres lodi a perspektivní nákresy jednotlivých kroků stavby, dva aršíky samolepek, návod ke stavbě.
Délka | 610 mm |
Šířka | 228 mm |
Výška | 200 mm |
Náročnost pilotáže | P1 |
Ovládané funkce | M,LK |
Stavební náročnost | S3 |
K22MO20511 | Vodní chlazení 500/600 | |
K25NA05800 | Ocelové pravítko 15cm/6" s posuvkou |
RC modely / Modely lodí / Motorové Elektro / Elektro / Stavebnice |