Trojan Yacht Company sídlící v pensylvánském Lancasteru patřila mezi lety 1949 a 1992 mezi nejpřednější americké stavitele motorových jacht. V 50. a 60. letech, na vrcholu slávy klasických člunů stavěných z mahagonu a jiných ušlechtilých dřev, měla na 700 zaměstnanců. Jedenatřicetistopový model F-31 patřil mezi jejich nejúspěšnější.
Stavebnice luxusní motorové jachty v rozsypu v měřítku 1:12 pro pohon dvěma elektromotory řady 500 pro mírně pokročilé stavitele. Díky vysokému předpracování většiny dílů není stavba nijak zvlášť náročná na zručnost a dílenské vybavení - ale samozřejmě pečlivá a trpělivá práce je v lodním stavitelství nezbytná pro dosažení dobrého výsledku. Pro lepení budete potřebovat střední a husté vteřinové lepidlo, "acetonové" modelářské lepidlo, epoxid a lepidlo pro lepení plastikových modelů. Vlastní stavba probíhá dle výkresů v měřítku 1:1 a řady názorných kreseb a fotografií.
Trup je tvořen kostrou z předseknutých dílů z překližky ze světlého filipínského mahagonu, jejíž páteř tvoří podélníky a kýl s nalepenými žebry - staví se přímo na rovné pracovní desce v poloze "vzhůru nohama" díky montážním výstupkům na žebrech. Kostra trupu se doplní obšívkou z březové překližky. Nástavba je z dílů předseknutých z březové a mahagonové překližky.
Maketové doplňky jsou tvořeny škálou dílů odlévaných z bílého kovu a ze dřeva. Pokud budete mít dostatek chuti a vytrvalosti, můžete model dále takřka neomezeně vylepšovat... Je jen na vás, jak si dáte na své práci záležet...
Pro pohon lodi slouží 2 elektromotory řady 500 nebo 600 (nejsou součástí stavebnice), napájené z jednoho nebo dvou šestičlánkových NiMH nebo NiCd akumulátorů (vhodné jsou např. šestičlánky pro RC auta 1:10). Lodní hřídele s pouzdry a spojkou je rovněž třeba dokoupit - Dumas pro tento model dodává speciální sadu #2335 (obsahující 2 hřídele s pouzdry a jejich držáky, kardan. spojkami, 2 kovová kormidla s táhly a pákami). Vhodné jsou také tuzemské kompaktní hřídele s přímou spojkou a přírubou pro upevnění motoru. Dumas pro tento model dodává speciální sadu #2335 (obsahující 2 hřídele s pouzdry a jejich držáky, kardan. spojkami, 2 kovová kormidla s táhly a pákami, 2 maketové třílisté bronzové lodní šrouby, sadu převodových kol). Pro využití maketových lodních šroubů (1,75” – 44 mm) je nutno použít nízkootáčkové motory nebo běžné “pětistovky” doplnit převodovkou 1:2 až 1:3 (např. Graupner Multispeed #1114.20). Pro maximální využití výkonu motorů a dlouhé plavby při používání akumulátorů s velkou kapacitou doporučujeme doplnit vodní chlazení motoru.
Návod ke stavbě znázorňuje také možnou konverzi na pohon jedním spalovacím motorem o kubatuře 1,5-3,0 ccm.
Pro ovládání lodi postačí jakákoliv aspoň dvoukanálová RC souprava, jeden nebo dva obousměrné elektronické regulátory otáček aspoň 30A (dle motorů) a jedno standardní servo pro kormidlo. Použijete-li dva regulátory, můžete samozřejmě zvýšit manévrovací schopnosti lodi pomocí nezávislého ovládání otáček obou motorů (ručně nebo pomocí mixu kormidlo-motory, máte-li vícekanálovou počítačovou RC soupravu).
Stavebnice obsahuje: předseknuté překližkové díly, předseknuté díly z mahagonové a březové překližky, lipové nosníky, odlévané kovové díly a další maketové příslušenství, stavební plán obsahující třípohledový výkres lodi 1:1, návod ke stavbě.
Délka | 787 mm |
Šířka | 305 mm |
Výška | 315 mm |
Náročnost pilotáže | P1 |
Ovládané funkce | M(2),LK |
Stavební náročnost | S2 |
K24SP2335 | Pohonná sada pro 4SP1203 a 4SP1205 | |
K25NA05800 | Ocelové pravítko 15cm/6" s posuvkou |
RC modely / Modely lodí / Motorové Elektro / Elektro / Stavebnice |