SKY CLIMBER 3G je novou verzí osvědčeného motorového větroně z pěnového EPP ze stáje firmy Nine Eagles, který jste si oblíbili pro výborné letové vlastnosti a odolnou konstrukci. Zatímco drak modelu zůstal beze změny, zcela se proměnila RC souprava a palubní elektronika, kterou se model ovládá. Nový přijímač s integrovaným 3G letovým řídícím systémem nabízí celou řadu funkcí, s nimiž jste se doposud setkávali jen u multikoptér – poloautomatické řízení “fly-by-wire” s automatickou stabilizací náklonu, gyroskopickou stabilizaci, automatický vzlet, automatické přistání, automatický návrat domů!
Tři letové režimy 1) s poloautomatickým řízením, 2) s gyroskopickou stabilizací a 3) s ručním řízením umožňují projít postupně od poloautomatického ovládání, přes létání s pomocnou gyroskopickou stabilizací až po ruční řízení, kdy pilot ovládá model zcela sám a bez pomoci chytré elektroniky.
Automatické funkce dostupné v režimu poloautomatického řízení pomáhají překonat nebezpečí číhající na začínajícího pilota ve třech nebezpečných fázích letu: 1) při vzletu, 2) pokud se model vzdálí natolik, že nezkušený pilot jej není schopen správně řídit a 3) při přistání.
SKY CLIMBER je výkonný motorový větroň z vysoce odolného extrudovaného polypropylenu EPP poháněný střídavým motorem. Trup s namontovaným motorem (s rotačním pláštěm, C2835, 1050 ot./min na V), regulátorem 30 A a servy výškovky a směrovky je vylisován z pěnového EPP. Kryt kabiny je odnímací s mechanickým uzávěrem, přístup k přijímači a dobré chlazení umožňuje i další žebrovaný kryt na spodní straně trupu. Dvoudílné křídlo je rovněž vylisováno z EPP, křidélka jsou ovládána 2 servy uloženými v křídle s krátkými přímými drátovými táhly. Poloviny křídla se spojují uhlíkovou trubkovou spojkou, proti vysunutí se zjišťují důvtipnými plastovými pojistkami. Ocasní plochy v klasickém uspořádání jsou vylisovány z EPP, jsou ovládány pomocí drátových lanovodů. Velmi elegantně je řešeno upevnění vodorovné ocasní plochy vetknuté do kýlovky - je snadno demontovatelná díky unikátnímu plastovému "zámku". Vrtule je sklopná s kuželem upevňovaným na hřídel dvojicí stavěcích šroubů. Chlazení motoru, regulátoru a akumulátoru napomáhají vstupy chladícího vzduchu na bocích přídě, nezbytné výstupní otvory pro ohřátý vzduch jsou na spodní straně trupu v prostoru pod křídlem.
Příprava k letu zahrnuje pouze zasunutí vodorovné ocasní plochy, nasazení polovin křídla, připojení pohonného akumulátoru a přezkoušení funkce palubní elektroniky. Ovládána jsou křidélka, směrovka, výškovka a otáčky motoru.
K ovládání modelu slouží osmikanálový počítačový vysílač J6-C 2.4GHz FHSS (kompatibilní se systémem FUTABA FHSS) s křížovými ovladači, digitálními trimy a přepínači dvojích výchylek, letových režimů a dalších inteligentních letových funkcí - automatický návrat, automatické přistání, kamera (zatím se nevyužívá). Šest kanálů vysílače slouží pro ovládání modelu a přepínání letových režimů a pomocných funkcí, sedmý kanál je vyhražen pro požití s doplňkovými zařieními a osmý slouží pro přenos údajů kompasu. Jak už je u Nine Eagles tradicí, mód křížových ovladačů je možné snadno měnit - v tomto případě pomocí pákového přepínače uloženého pod krytkou na zadní straně vysílače můžete volit Mód 1 nebo 2. Vysílač je vybaven je rovněž nabíjecím konektorem pro nabíjení akumulátorů (vhodné nabíječe jsou např. Hitec CG-S32). Pro napájení vysílače budete potřebovat 8 AA (tužkových) alkalických baterií nebo akumulátorů (nejsou součástí RC setu).
Programové vybavení vysílače (s pamětí pro 10 modelů) umožňuje nastavovat smysly výchylek serv v kanálech 1-6, velikosti výchylek a dvojí výchylky pro kanály křidélek, výškovky a směrovky a programovat mix flaperony pro křidélka (ovládaná dvěma servy) a mixovaná jako vztlakové klapky nebo aerodynamické brzdy - což je funkce, kterou u motorového větroně opravdu oceníte.
Model je možno ovládat také pomocí aspoň šestikanálového vysílače FUTABA se systémem FHSS – v takovém případě ale není k dispozici funkce automatického návratu (vyžaduje kompas vestavěný ve vysílači).
SKY CLIMBER 3G je dodáván s Li-poly akumulátorem 11,1 V 1800 mAh (zatížitelnost 20C), model bez problémů "uveze" tříčlánky až do cca 3300 mAh.
RC set obsahuje: trup vylisovaný z EPP s namontovaným střídavým motorem, sklopnou vrtulí, regulátorem otáček 30A, osmikanálovým 2.4GHz FHSS přijímačem a 2 servy, křídlo vylisované z EPP s instalovanými 2 servy, vodorovnou ocasní plochu z EPP, uhlíkovou trubkovou spojku křídla, osmikanálový vysílač J6-C FHSS, pohonný akumulátor Li-poly 11,1 V 1800 mAh (20C), 12 V rychlonabíječ a podrobný návod ke stavbě a létání.
Délka | 1210 mm |
Rozpětí | 2008 mm |
Hmotnost | 950 g |
Náročnost pilotáže | P1,P2 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M |
Plocha křídla | 38.5 dm2 |
Stavební náročnost | S0 |
RC modely / RC letadla / RC modely / RC Sety / Pro začátečníky / RTF |