Řada letounů Stinson Reliant, tří až pětimístných lehkých dopravních letounů patří k nejkrásnějším strojům z období "Zlaté éry" amerického letectví konce 20. a většiny 30. let minulého století. Zatímco rané modely SR-1 až SR-6 měly jednoduché přímé křídlo, pozdější série SR-7 až SR-10 měly nádherné lomené "raccčí" křídlo. Spolu s elegantně kapotovaným podvozkem a velkým prstencovým krytem motoru typu NACA s vystupujícími "boulemi" nad vahadly ventilů vytváří nezaměnitelnou siluetu jednoho z nejkrásnějších letadel, jaké byly kdy postaveny. Relianty se v průběhu II. světové války stavěly ve velkých počtech také jako vojenské spojovací UC-81 nebo cvičné AT-19 (resp Reliant Mk.I u RAF).
Polomaketa amerického sportovního a lehkého dopravního hornoplošníku klasické celobalsové konstrukce pro pohon dvoudobým motorem 10-15 ccm, čtyřtaktem 15 ccm, benzínovým motorem 15 ccm nebo elektromotorem třídy AXI pro mírně pokročilé piloty.
Trup je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru typu NACA s charakteristickými "boulemi" krytů vahadel ventilů. Spalovací motor nebo elektromotor se montuje na lože ukotvené na překližkovou motorovou přepážku, jež je součástí pevného skříňového "jádra" trupu. V něm je také vytvořen prostor pro palivovou nádrž. Kabina je maketově vybavená, přístupná je otvíracími dveřmi Serva směrovky, výškovky a plynu se nacházejí pod podlahou kabiny v prostoru přístupném dáky odnímatelnému krytu na spodku trupu. Kormidla jsou ovládána pomocí lanovodů s robustními drátovými táhly.
Dvoudílné křídlo s polosouměrným profilem má klasickou konstrukci s tuhým potahem torzní skříně. Poloviny křídla se nasouvají z boku na trubkovou duralovou spojku a zajišťují šrouby. Vzpěry křídla mají jádro z hliníkového plechu s dřevěným tvarovým krytem; upevňují se šrouby. Křidélka a klapky jsou ovládány nezávisle dvěma páry serv s krátkými přímými drátovými táhly.
Ocasní plochy jsou klasické celobalsové konstrukce.
Podvozek s řiditelnou drátovou ostruhou spřaženou se směrovkou má duralové hlavní nohy s laminátovými tvarovými kryty kol.
Model je potažen nažehlovací fólií Oracover, s imatrikulací stroje létajícího v USA.
Pro ovládání modelu budete potřebovat aspoň sedmikanálová počítačová souprava umožňující nezávislé ovládání křidélek a klapek. Serva vyhoví kvalitní standardní s tahem 3-5 kg.cm, pro ocasní plochy použijte raději silnější 5-7 kg.cm serva.
Stavebnice obsahuje: postavený a potažený trup, nastříkaný laminátový kryt motoru, hotové vzpěry křídel, plastovou maketu hvězdicového motoru, laminátové kryty kol, postavená a potažená křídla a ocasní plochy, duralový podvozek, sadu příslušenství, kola a obrázkový návod
Délka | 1338 mm |
Rozpětí | 1720 mm |
Hmotnost | 4400 - 4800 g |
Náročnost pilotáže | P2,P3 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M,F(2) |
Plocha křídla | 42.2 dm2 |
Stavební náročnost | S2 |
Doporučený objem nádrže | 250 - 400 ml |
RC modely / RC letadla / RC modely / Rychlostavebnice / Polomakety / Sportovní / Rozpětí 1,7-2m |